קורסים מרובי-משתתפים: מהרצאות לקהילות-למידה

עדי קידרון, יעל קלי

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

מאמר זה מדווח על מחקר שנערך במסגרת תכנית לימודים חדשה,"נופי ידע“ אשר נפתחה בשנת הלימודים תשע"ג באוניברסיטת חיפה, ושמטרתה להציע השכלה בינתחומית רחבה במדעי הרוח ושיפור מיומנויות לתלמידי תואר ראשון מפקולטות שונות באוניברסיטה. בכדי להשיג מטרה זו הוחלט, בין השאר, על שילוב טכנולוגיות חינוכיות וגישות חדשניות להוראה ולמידה. לשם כך נוצר שיתוף פעולה בין הפקולטה למדעי הרוח לבין המגמה לטכנולוגיות בחינוך בפקולטה לחינוך, ופותח מודל קורס המשלב סדנאות אינטימיות הפועלות כקהילות-למידה היברידיות, בהן סטודנטים יעבדו את המידע הנלמד בהרצאות, ויפתחו את המיומנויות הנדרשות להבנה בינתחומית. המודל ייושם, כשלב ראשון, במסגרת פיתוח קורס בשם “מסעות" המשלב תחומי היסטוריה, אמנות, דת, מיסטיקה וספרות. מטרתו של המחקר לבחון את התרומה הפוטנציאלית של קהילות-למידה מתוקשבות ללמידה משמעותית בקורסים אקדמיים בינתחומיים מבוססי הרצאות.
Original languageHebrew
Title of host publicationהכנס הארצי השנתי האחד עשר 2013 של מיט"ל (קובץ)
Publisherהאוניברסיטה העברית בירושלים
Pages151-157
Number of pages7
StatePublished - 2013

IHP Publications

  • ihp
  • Computer-assisted instruction
  • Education, Higher
  • Interdisciplinary approach to knowledge
  • Team learning approach in education

Cite this