Abstract
חשיבותו של "רשומון" כסרט היסטורי, טוען רותם קובנר, אינו בייצוג התקופה שבה מתרחשת העלילה, אלא דווקא בהשתקפות של התקופה שבה הגה קורוסאווה את הסרט - ימי הכיבוש האמריקני ביפן אחרי מלחמת העולם השנייה. בין היתר מביע הסרט במובלע ביקורת נוקבת על תפיסת הצדק האמריקנית כפי שהיא באה לידי ביטוי במשפטי טוקיו, על הבריחה מאחריות של מנהיגי יפן ועל הפמיניזם שהחדירו הכובשים לתרבות היפנית. "רשומון", ככל יצירת אמנות גדולה, מכיל מסר אוניברסלי ואף מהווה אספקלריה ייחודית לזמן ולמקום שבהם נוצר
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 36-50 |
Number of pages | 15 |
Journal | זמנים: רבעון להיסטוריה |
Volume | 86 |
State | Published - 2004 |
IHP Publications
- ihp
- Group identity
- Japan -- Foreign relations -- United States
- Law in motion pictures
- Trials (Political crimes and offenses)
- United States -- Foreign relations -- Japan
- Women -- Japan
- World War, 1939-1945