קורוסאווה והכיבוש האמריקני של יפן: "רשומון" בהקשר היסטורי

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

חשיבותו של "רשומון" כסרט היסטורי, טוען רותם קובנר, אינו בייצוג התקופה שבה מתרחשת העלילה, אלא דווקא בהשתקפות של התקופה שבה הגה קורוסאווה את הסרט - ימי הכיבוש האמריקני ביפן אחרי מלחמת העולם השנייה. בין היתר מביע הסרט במובלע ביקורת נוקבת על תפיסת הצדק האמריקנית כפי שהיא באה לידי ביטוי במשפטי טוקיו, על הבריחה מאחריות של מנהיגי יפן ועל הפמיניזם שהחדירו הכובשים לתרבות היפנית. "רשומון", ככל יצירת אמנות גדולה, מכיל מסר אוניברסלי ואף מהווה אספקלריה ייחודית לזמן ולמקום שבהם נוצר
Original languageHebrew
Pages (from-to)36-50
Number of pages15
Journalזמנים: רבעון להיסטוריה
Volume86
StatePublished - 2004

IHP Publications

  • ihp
  • Group identity
  • Japan -- Foreign relations -- United States
  • Law in motion pictures
  • Trials (Political crimes and offenses)
  • United States -- Foreign relations -- Japan
  • Women -- Japan
  • World War, 1939-1945
  • ארצות הברית -- יחסי-חוץ -- יפן
  • זהות קבוצתית
  • יפן -- יחסי-חוץ -- ארצות הברית
  • מלחמת העולם השנייה
  • משפט וקולנוע
  • משפטי טוקיו
  • משפטים פוליטיים
  • נשים -- יפן
  • קורוסוה, אקירה
  • רשומון (סרט)

Cite this