Abstract
המחקר המערבי על ילדים התמקד בעבר בעיקר בהיבטים פסיכולוגיים וחינוכיים של הילדוּת, אך כיום הוא מתרכז יותר ויותר בתפיסה שגורסת שילדות היא תוצר של הבניה חברתית, תרבותית והיסטורית. החל משנות היששים של המאה העשרים, בעקבות פרסום ספרו פורץ הדרך של פיליפ אריאס, החל המחקר ההיסטורי המערבי להתייחס לתקופה שבה ילדות מתחילה כמושג אוניברסאלי הרלוונטי לאזורים גאוגרפים נרחבים. משנות התשעים של המאה העשרים התחזקה בהדרגה ההבנה שילדות היא הבניה חברתית ותרבותית וכן שתרבויות נבדלות זו מזו בגישתן כלפי ילדים וילדוּת. בשלושת העשורים האחרונים נכתבת ספרות מחקר - ובעקבותיה היסטוריה - שבמרכזה עומד הילד. המחקרים החדשים מתמקדים בניסיון להבין את עולם הילדים ורגשותיהם, בעיקר באמצעות הבניית היסטוריית הילדים בענף נפרד. יתרה מכך, יותר ויותר מחקרים מגדריים ותרבותיים החלו להכיר בכך שילדים וילדוֹת הם "סוכנים פעילים" בסיפֶּר ההיסטורי והם נחקרים כמושאים היסטוריים העומדים בפני עצמם. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 35-64 |
Number of pages | 30 |
Journal | המזרח החדש |
Volume | נח |
State | Published - 2019 |
IHP Publications
- ihp
- Arabic poetry -- Syria
- Children -- Syria
- Education -- Syria
- Exercise for children
- Jessup, Henry Harris -- 1832-1910
- Lullabies
- Middle East -- Social conditions
- Popular culture
- Syria -- Civilization
- Syria -- History
- Syria -- Social conditions