סצינה ואימפרוביזציה - עקרונות לתכנון לימודים

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מן התוכן: במאמר מוצגים שני עקרונות חדשים לתכנון תכנית הלימודים - עקרון הסצינה הקוריקולרית ועקרון האימפרוביזציה הפדגוגית. בעזרת מושגים השאולים מעולם התיאטרון, והמתקשרים לתפיסת הקוריקולום כמעשה אסתטי, מבקשת המחברת להציג רעיון העוסק בתכנון לימודים כפעולה אסתטית-צורנית, אגב התמקדות בחוויית הלמידה. תכנון לימודים זה משלב באופן סימולטני את ממד התכנון ואת ממד ההפעלה, ועל כן קיים בן יסוד א-תכנוני, המשמש בסיס לעקרון האימפרוביזציה הפדגוגית, וכן יסוד מבני-צורני, המשמש בסיס לעקרון הסצינה הקוריקולרית. בין הנושאים הנסקרים במאמר: תיאור המסגרת המושגית של הדיון, טקסטים קוריקולריים: מכתבים ויומנים, סצינה קוריקולרית (עיצוב זמן, עיצוב מרחב, ומעורבות המשתתפים), והצורה האפית של הסצינה הקוריקולרית.
Original languageHebrew
Pages (from-to)68-86
Number of pages19
Journalהלכה למעשה בתכנון לימודים
Volume10
StatePublished - 1995

Cite this