Abstract
ב־20 באוקטובר 2020, חברת קצא"א (קו צינור אילת–אשקלון) חתמה על מזכר הבנות עם חברת לנד ברידג מד־רד בבעלות ישראלית–אמירתית משותפת ליבוא נפט מאיחוד האמירויות ושינועו במיכליות שיפליגו בנתיב העובר ממסופי הטעינה במפרץ הפרסי, דרך מֵצַר הורמוז, הים הערבי, מפרץ עדן והים האדום עד למסוף קצא"א שבאילת. לא ברור לכותבי מאמר זה האם טרם חתימת הסכם ההבנות, נבחנו משמעויותיו השונות בתחום המדיני, הביטחוני הכלכלי והמשמעויות שלו מבחינת הסביבה. מאמר זה סוקר חלק מהנקודות הטעונות בירור טרם מתן האישור לחברת קצא"א לחתום על חוזה עם החברה האמירתית. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 135-138 |
Number of pages | 4 |
Journal | הסדרה הגאואסטרטגית 2021 |
State | Published - 2022 |
IHP Publications
- ihp
- Petroleum -- Middle East
- Imports
- Israel -- Foreign relations -- United Arab Emirates
- United Arab Emirates -- Foreign relations -- Israel
- Eilat (Israel)