משחקי תפקידים בגן הילדים כאמצעי לפענוח ייצוגי מציאות

לירז לאמאש, שפרה שינמן

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterpeer-review

Abstract

מאמר זה בוחן את האופן שבו ילדי גן טרום חובה ממלכתי-דתי נותנים ביטוי למציאות בזמן משחקי התפקידים שלהם. החוקרות מפענחות את ייצוגי המציאות של הילדים באמצעות מושג "המימזיס האריסטוטלי", שפירושו ייצוג או גילום של דבר אחד בדבר אחר בצורה אמנותית. תצפיות ממוקדות בסיטואציות משחק, שיחות חופשיות עם ילדים וראיונות עם העובדות בגן נותחו לפי שתי רמות משחק : האחת - רמת "ההכרחי", והשנייה - רמת "המסתבר". הבסיס האריסטוטלי של הניתוח מאפשר, לדעת החוקרות, הבנת הלמידה המופקת מהמשחק וההנאה המתלווה אליה כמגולמת ב"רוח המשחק". (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationהכיתה ובית הספר במבט מקרוב
Publisherמכון מופ"ת
Pages567-597
Number of pages31
ISBN (Print)9789655300789
StatePublished - 2013

Publication series

Nameהכיתה ובית הספר במבט מקרוב (קובץ בעריכת ברכה אלפרט ושמחה שלסקי)
Publisherמכון מופ"ת

Cite this