מרכז העסקים הראשי של תל-אביב בראשית המאה ה-21

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מגמה בולטת בהתפתחותו של מרכז העסקים הראשי של העיר (מע"ר) היא פיחות מתמשך במעמדו בתוך המרחב המטרופוליני בו הוא נמצא. בניגוד למע"רים אחרים בעולם, המע"ר של תל-אביב נותר המוקד העסקי הראשי של המטרופולין למרות פיזור מתמשך של הפעילות העסקית והמסחרית. המע"ר חיזק את מעמדו באמצעות התרחבות פיסית שמקורה במספר תמורות: צמיחה של מגזר השירותים העסקיים והפיננסיים ועליית הביקוש לשטחי משרדים מודרניים, פעילות נמרצת של יזמי הנדל"ן ותמיכה מתמשכת על עיריות תל-אביב ורמת גן. הניסיון של מע"ר תל-אביב מצביע על הדינמיות המאפיינת מרקמים עירוניים ותיקים. למרות היות המע"ר החלק הישן ביותר בעיר הוא נוטה להתרחב, להתחדש ולהמציא את עצמו מחדש בהתאם לנסיבות המשתנות. (תקציר מתוך המאמר). מאמר זה הופיע גם בקובץ "מאזור לסביבה: ארבעים שנות מחקר גיאוגרפי באוניברסיטת חיפה", בעריכת יורם בר-גל ומשה ענבר, 2005.
Original languageHebrew
Pages (from-to)228-237
Number of pages10
Journalאופקים בגאוגרפיה
Volume64-65
StatePublished - 2005

IHP Publications

  • ihp
  • Central business districts
  • City planning -- Israel -- Tel Aviv-Yafo
  • Economic geography
  • Metropolitan areas
  • Research, Industrial
  • Shopping centers -- Design and construction
  • Tel Aviv-Yafo (Israel)
  • Tel Aviv-Yafo Region (Israel)

Cite this