מעורבות המנהל בחדר המורים והשתמעויותיה

שפרה שינמן, מרים בן-פרץ

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מטרה: לאתר ולתאר את צורות המעורבות של המנהל בחדר המורים ואת משמעויותיהן לגבי סגנון הניהול. נבדקים: 12 מנהלים - ארבעה מנהלי בתי-ספר יסודיים, ארבעה מנהלי חטיבות-ביניים וארבעה מנהלי בתי-ספר תיכוניים. שיטה וכלי-מחקר: נערכו תצפיות בחדרי מורים וראיונות עם המנהלים. מן הממצאים: המנהלים תופסים את חדר המורים כטריטוריה ייחודית ובעלת משמעות בבית-הספר, שיש להכירה ולדעת לשלוט במרכיביה. יש הרואים את חדר המורים ככלי, שבאמצעותו ניתן לכוון פעילויות הנראות למנהל רלוונטיות לתפקודו הפרופסיונלי או החברתי של צוות המורים בבית-הספר. נמצא, שסגנונות ניהול שונים באים לידי ביטוי בהתנהגות מנהלים בחדרי מורים.
Original languageHebrew
Pages (from-to)5-28
Number of pages24
Journalעיונים במינהל ובארגון החינוך
Issue number19
StatePublished - 1993

Cite this