Abstract
מטרה: לאתר ולתאר את צורות המעורבות של המנהל בחדר המורים ואת משמעויותיהן לגבי סגנון הניהול. נבדקים: 12 מנהלים - ארבעה מנהלי בתי-ספר יסודיים, ארבעה מנהלי חטיבות-ביניים וארבעה מנהלי בתי-ספר תיכוניים. שיטה וכלי-מחקר: נערכו תצפיות בחדרי מורים וראיונות עם המנהלים. מן הממצאים: המנהלים תופסים את חדר המורים כטריטוריה ייחודית ובעלת משמעות בבית-הספר, שיש להכירה ולדעת לשלוט במרכיביה. יש הרואים את חדר המורים ככלי, שבאמצעותו ניתן לכוון פעילויות הנראות למנהל רלוונטיות לתפקודו הפרופסיונלי או החברתי של צוות המורים בבית-הספר. נמצא, שסגנונות ניהול שונים באים לידי ביטוי בהתנהגות מנהלים בחדרי מורים.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 5-28 |
Number of pages | 24 |
Journal | עיונים במינהל ובארגון החינוך |
Issue number | 19 |
State | Published - 1993 |