Abstract
מאמר זה מצביע על דפוס יחסים מורכב בין "הבימה" לבין חוג הידידים היהודים גרמנים. "הבימה" הגיעה לברלין כתאטרון יהודי-ציוני-רוסי. הצגותיו של התאטרון עיצבו זהות יהודית מודרנית ונוצרו בקודים האסתטיים המקובלים בתאטרון המרכז אירופי והמזרח אירופי. יהודי גרמניה, אשר גילו עניין של ממש ביצירה יהודית גרמנית מזרח אירופית, התגייסו לסייע ל"הבימה" ואגב כך ביטאו את המחויבות האישית שלהם לקידומה של תרבות יהודית. הם סייעו ל"הבימה" להתבסס להיחלץ מן המשבר הקשה שבו הייתה נתונה מבחינה פיננסית ולקנות לעצמה מעמד של תאטרון יהודי מרכזי וחשוב. למרות האינטרסים המשותפים של שתי הקבוצות לקידום תרבות יהודית מודרנית בכלל ואמנות יהודית בפרט, המגע בין "הבימה" לבין החוג היהודי גרמני היה רווי פרויקציות ופרויקציות נגדיות. יותר מששיקפו מציאות אובייקטיבית הן שיקפו הבניות תרבותיות ארוכות שנים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | בין המולדות: היקים במחוזותיהם (קובץ בעריכת משה צימרמן ויותם חותם) |
Place of Publication | ירושלים |
Publisher | מרכז זלמן שזר לתולדות ישראל ומרכז קבנר להיסטוריה גרמנית |
Pages | 69-78 |
Number of pages | 10 |
ISBN (Print) | 9652272086 |
State | Published - 2006 |
Externally published | Yes |
IHP Publications
- ihp
- Jews -- Germany
- Theater
- ha-Bimah