Abstract
הספר מלמידת מורות לביצועי הוראה: מורות חדשות בסביבות הוראה מגוונות מספק מבט מגוון ומרתק מהשדה על האופן שבו מתרחשת בפועל למידת המורה בשנות ההוראה הראשונות, על ערוצי הלמידה, הדמויות המשפיעות והמכשולים העומדים בפניה. הקובץ מציג מידע ראשון מסוגו על הקשר בין דרכי הלמידה המקצועית בשנות ההוראה הראשונות של המורה ובין ביצועי ההוראה שלה בפועל, כפי שהעריכו אותם מנהלי בתי ספר ומעריכים חיצוניים. שילוב ייחודי של נתונים כמותיים ממאות מורים ומורות מבתי ספר ממלכתיים ופרטיים, שתלמידיהם יהודים, ערבים ודרוזים, ושל הערכות מנהלים, ראיונות עומק ותצפיות סיפק בסיס לניתוחים מורכבים וייחודיים היוצרים תמונת מצב עשירה ומעלים תובנות בעלות ערך לתאוריה ולשדה.הספר מספק תשובות מבוססות מחקר למגוון שאלות, כגון: מדוע מורות חדשות מצהירות כי הן מעדיפות ללמוד על אודות ההוראה מעמיתים, אך מדווחות בפועל בשיעור גבוה על למידה עצמאית ואף מסתגרת? האם למידה מעמיתים או דווקא למידה עצמאית מובילה לאיכות הוראה גבוהה יותר, על פי הערכות המנהלים והערכות המורות את עצמן? וכיצד משפיעה הסביבה הבית-ספרית על דפוס הלמידה המקצועית של המורה? סוגיות אלה ואחרות הן בעלות ערך לחוקרי הכשרת מורים, למנהלי בתי ספר הקולטים מורים חדשים, לקובעי מדיניות, לחונכים ומלווים של מורים חדשים, וכמובן עבור המורים החדשים עצמם. --
Translated title of the contribution | From teacher learning to teaching performance: New teachers in diverse teaching environment |
---|---|
Original language | Hebrew |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | הוצאת מכון מופ"ת |
Number of pages | 242 |
ISBN (Print) | 9789655302301 |
State | Published - 2024 |
Bibliographical note
כולל הפניות ביבליוגרפיותKeywords
- First year teachers -- Israel
- מורים מתחילים -- ישראל
- Teachers -- Training of
- מורים -- הכשרה
- معلمون -- التدريب على
- Teachers -- Israel
- מורים -- ישראל
- معلمون -- إسرائيل
- Effective teaching -- Israel
- הוראה יעילה -- ישראל