Abstract
מטרה: לבחון הבדלים במיקום הפעילות המוחית באמצעות מדדים אלקטרו פיזיולוגיים ( ERP ) בין סטודנטים דיסלקטיים לסטודנטים קוראים תקינים בעת עיבוד תחבירי. נבדקים: 10 סטודנטים דיסלקטיים ו-16 סטודנטים קוראים תקינים. טווח גילים 27-22 שנים. שיטה וכלי מחקר: הנבדקים התבקשו לקרוא 90 משפטים קצרים מהר ככול האפשר מרגע הופעתן על צג המחשב. לאחר כל תשעה משפטים הופיעה שאלת נכון/לא נכון שהתייחסה למשפט האחרון שקרא הנבדק במטרה לשמור על רמת קשב וריכוז של הנבדק. המטלה נערכה במעבדה למחקר נוריוקוגניטיבי שבאוניברסיטת חיפה. הנתונים על הפעילות המוחית נאספו על ידי EEG והופקו מדדים אלקטרו פיזיולוגיים ( ERP ). מן הממצאים: לא נמצאו הבדלים מובהקים במיקום הפעילות המוחית בין קוראים דיסלקטים לקוראים תקינים. לא ניתן לייחס את היכולת התחבירית הנמוכה של קוראים דיסלקטים למיקום שונה של הפעילות המוחית שלהם בעת עיבוד תחבירי.
Translated title of the contribution | Investigation of brain activity during syntactic processing in dyslectic and regular adult readers |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | אוריינות ושפה |
Subtitle of host publication | יחסי גומלין, דו-לשוניות וקשיים |
Editors | O. Korat |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | אוניברסיטת תל-אביב |
Pages | 378-398 |
Number of pages | 21 |
State | Published - 2011 |
Keywords
- דיסלקסיה
- מוח
- מיומנויות קריאה
- עיבוד מידע (פסיכולוגיה)
- תחביר