מיהו 'מלח הארץ' על פי עיתון "הארץ"? השפעת המרחק החברתי-אידאולוגי בין קבוצות חברתיות שונות לבין עיתונאים: השפעת המרחק החברתי-אידאולוגי בין קבוצות חברתיות שונות לבין עיתונאים

Translated title of the contribution: Social-ideological distance between the journalists and social groups covered: Who is the "salt of the earth" according to Ha'aretz?

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

קבוצות שונות באוכלוסייה מחזיקות בעמדות, בתפיסות ובערכים שונים לגבי מטרותיה של המדינה והדרכים הנכונות להשגתן. קבוצות אלה נבדלות זו מזו, גם בראייתן את השאלה מי ראוי להיחשב 'מלח הארץ'. מחברי המאמר בוחנים כיצד מדור מרכזי בעיתון "הארץ", הנתפס כאליטיסטי וכמשפיע על מקבלי החלטות בדרגים השונים, מגדיר את 'מלח הארץ' בהתאם לעמדותיו.
Translated title of the contributionSocial-ideological distance between the journalists and social groups covered: Who is the "salt of the earth" according to Ha'aretz?
Original languageHebrew
Pages (from-to)177-197
Number of pages21
Journalישראל: כתב עת לחקר הציונות ומדינת ישראל היסטוריה, תרבות, חברה
Volume10
StatePublished - 2006

Bibliographical note

ישראל: כתב עת לחקר הציונות ומדינת ישראל היסטוריה, תרבות, חברה, 10: 177-197, 2006

Keywords

  • <<ה>>ארץ (עיתון)
  • אברהם, אלי
  • אמצעי התקשורת -- השפעות
  • אמצעי התקשורת וחברה
  • ארץ (עיתון)
  • הארץ (עיתון)
  • הארץ (עתון)
  • השפעת אמצעי התקשורת
  • זהות חברתית
  • זהות קבוצתית
  • זהות קולקטיבית
  • חברה ואמצעי התקשורת
  • חברה ותקשורת
  • ליביו, ארן
  • עתון הארץ
  • פסיכולוגיה חברתית
  • פסיכולוגיה של ההמונים
  • תקשורת וחברה

IHP Publications

  • ihp
  • פסיכולוגיה חברתית
  • Social psychology
  • זהות קבוצתית
  • Group identity
  • אמצעי התקשורת וחברה
  • Mass media -- Social aspects
  • הארץ (עיתון)
  • ha-Arez

Cite this