מחקר מבוסס אמנות: דרכי ידיעה תיאטרוניות

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterpeer-review

Abstract

מן התוכן: אייזנר (1985) הציע, כי קיימת דרך נוספת של ידיעה, על השתיים המוכרות: הפרדיגמטית ואנליטית. הדרך שהוא הציעה היא "ידיעה אסתטית", המבוססת על תחושת "התאמה נכונה". אייזנר ביקש לשחרר את האסתטיקה מהמחוזות הצרים של האמנות, ולקבוע את נוכחות הידיעה האסתטית בכל הצורות של הפעילות האנושית. בהתבסס על חשיבתו של אייזנר, מציעה המחברת את המושג "ידיעה תאטרונית" להבנת התרחשויות חינוכיות. מובאות שתי דוגמאות של מחקר איכותי תאטרוני. האחת של בני נוער המתרגלים רופאים מומחים לפיתוח כישורי תקשורת עם מתבגרים. השניה: מפגש תאטרוני של בני נוער יהודים וערבים בחיפה.
Original languageHebrew
Title of host publicationמסורות וזרמים במחקר האיכותי
Editorsנ. צבר-בן יהושע
Publisherדביר
Pages551-584
Number of pages34
StatePublished - 2001

Cite this