Abstract
מן התוכן: אייזנר (1985) הציע, כי קיימת דרך נוספת של ידיעה, על השתיים המוכרות: הפרדיגמטית ואנליטית. הדרך שהוא הציעה היא "ידיעה אסתטית", המבוססת על תחושת "התאמה נכונה". אייזנר ביקש לשחרר את האסתטיקה מהמחוזות הצרים של האמנות, ולקבוע את נוכחות הידיעה האסתטית בכל הצורות של הפעילות האנושית. בהתבסס על חשיבתו של אייזנר, מציעה המחברת את המושג "ידיעה תאטרונית" להבנת התרחשויות חינוכיות. מובאות שתי דוגמאות של מחקר איכותי תאטרוני. האחת של בני נוער המתרגלים רופאים מומחים לפיתוח כישורי תקשורת עם מתבגרים. השניה: מפגש תאטרוני של בני נוער יהודים וערבים בחיפה.
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | מסורות וזרמים במחקר האיכותי |
Editors | נ. צבר-בן יהושע |
Publisher | דביר |
Pages | 551-584 |
Number of pages | 34 |
State | Published - 2001 |