מה רואים ברמה הסורית: על ה"קריטי" בפעולה האמנותית של תיאטרון עיון (ءبول, עיניים) מג'דל שמס

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

חוקרת התיאטרון דורית ירושלמי פותחת צוהר לפעילותו של תיאטרון עיון שנוסד במג'דל שמס בשנת 2003. היא התוודעה לתיאטרון בעקבות שיחות שניהלה עם תלמידים בחוג לתיאטרון באוניברסיטת חיפה - סטודנטים ממג'דל שמס ובוקעאתא, שחלקם למדו במכללה ללימודים גבוהים לאמנות התיאטרון בדמשק, שבו לכפריהם בעקבות המלחמה בסוריה, והמשיכו את לימודיהם בחיפה. ירושלמי מתמקדת בייצוגו של ה"קריטי" בתיאטרון - המצב שבו מיטשטשים הגבולות שבין בדיון למציאות - ובקשר בין כיבוש הגולן בידי ישראל לבין מלחמת האזרחים בסוריה, כדי לחשוף לפנינו "פעילות אמנותית סמויה מן העין המתרחשת בתיאטרון הפועל במקום–לא–מקום, בתוך סכסוך מתמשך המתקיים בגבול שבין שתי מדינות ובמחוז שנצרב בזיכרון הישראלי כ'עיניים של המדינה'". (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)257-279
Number of pages23
Journalתיאוריה וביקורת
Volume42
StatePublished - 2014

IHP Publications

  • ihp
  • Majdal Shams (Israel)
  • Theater

Cite this