מהיסטוריה עמוקה ומעמיקה להוראת היסטוריה צרה ותכליתנית

Translated title of the contribution: From deep and in-depth history to narrow and purposeful history teaching

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

מאמר זה מבקש לטעון, כי באמצעות מדיניות הערכה הדוקה וקפדנית ותחת מנגנון הדרכה היררכי מבססת מערכת החינוך הישראלית במשך שנים פדגוגיה של צמצום הלמידה שתוצאותיה רדוקציה בתפיסתה של ההיסטוריה כתחום ידע עמוק ומעמיק, וחותרת לעבר הורעתם של נושאים אקלקטיים המכונים "תוכנית לימודים", תוך התמקדות יתר בבחינה עליהם בעיקר בבית הספר התיכון. (מתוך המאמר)
Translated title of the contributionFrom deep and in-depth history to narrow and purposeful history teaching
Original languageHebrew
Title of host publicationחינוך היסטורי: ז‏ירות וזיקות (קובץ בעריכת: נמרוד טל ואייל נווה.)
Editorsנמרוד טל, אייל נווה
Place of Publication[בני ברק]
Publisherהקיבוץ המאוחד
Chapter2
Pages‏ת‏שפ"ג 2023, 209-229
Number of pages21
ISBN (Print)9789650211165
StatePublished - 2023

IHP Publications

  • ihp
  • Bagrut examinations -- History
  • Education and state -- Israel
  • History -- Study and teaching
  • Jews -- History -- Study and teaching
  • Teaching -- Methods
  • בחינות בגרות -- היסטוריה
  • היסטוריה -- לימוד והוראה
  • היסטוריה יהודית -- לימוד והוראה
  • מדיניות חינוכית (של משרד החינוך)
  • שיטות הוראה
  • תוכניות לימודים -- היסטוריה

Danacode Identifier

  • DanaCode
  • 003100071673

Cite this