Abstract
מאמר זה מבקש לטעון, כי באמצעות מדיניות הערכה הדוקה וקפדנית ותחת מנגנון הדרכה היררכי מבססת מערכת החינוך הישראלית במשך שנים פדגוגיה של צמצום הלמידה שתוצאותיה רדוקציה בתפיסתה של ההיסטוריה כתחום ידע עמוק ומעמיק, וחותרת לעבר הורעתם של נושאים אקלקטיים המכונים "תוכנית לימודים", תוך התמקדות יתר בבחינה עליהם בעיקר בבית הספר התיכון. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | From deep and in-depth history to narrow and purposeful history teaching |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | חינוך היסטורי: זירות וזיקות (קובץ בעריכת: נמרוד טל ואייל נווה.) |
Editors | נמרוד טל, אייל נווה |
Place of Publication | [בני ברק] |
Publisher | הקיבוץ המאוחד |
Chapter | 2 |
Pages | תשפ"ג 2023, 209-229 |
Number of pages | 21 |
ISBN (Print) | 9789650211165 |
State | Published - 2023 |
IHP Publications
- ihp
- Bagrut examinations -- History
- Education and state -- Israel
- History -- Study and teaching
- Jews -- History -- Study and teaching
- Teaching -- Methods
- בחינות בגרות -- היסטוריה
- היסטוריה -- לימוד והוראה
- היסטוריה יהודית -- לימוד והוראה
- מדיניות חינוכית (של משרד החינוך)
- שיטות הוראה
- תוכניות לימודים -- היסטוריה
Danacode Identifier
- DanaCode
- 003100071673