Abstract
ידע עיצוב הינו סוג ייחודי של ידע מעשי, המאפיין מומחים בתחומים המוכנים "מדעי העיצוב", כגון ארכיטקטורה, הנדסת מוצר או הנדסת תוכנה. הספרות המחקרית מראה כי מומחים בפיתוח תוכניות לימודים בכלל, ותוכניות לימודים מבוססות-טכנולוגיה בפרט, הינם בעלי ידע ידע עיצוב ספציפי, שמקורו בניסיונם האישי ובידע התיאורטי שלהם. כמו-כן מראה המחקר, כי קיים קושי בהוראת ידע שכזה לכאלו שהם טירונים בתחום. עם זאת, מעט מאוד ידוע על טיבו של ידע זה, ועל האופן שבו אפשר לרכוש אותו. מטרת המחקר הנוכחי הייתה להבין כיצד סטודנטים לחינוך רוכשים ידע עיצוב פדגוגי במסגרת קורסים, שבהם הם לומדים לעצב סביבות למידה טכנולוגיות סוציו-קונסטרוקטיבסטיות, ולאפיין את הערך המוסך של למידה זו להתפתחותם המקצועית. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | תקשוב, למידה והוראה (קובץ בעריכת |
Publisher | דוד חן וגילה קורץ. |
Pages | (2011), 425-450 |
ISBN (Print) | 9789659166206 |
State | Published - 2011 |
Externally published | Yes |
IHP Publications
- ihp
- Ability
- College students
- Computer-assisted instruction
- Design
- Education
- Information technology
- Knowledge and learning
- Knowledge, Theory of
- Learning