Abstract
המאמר מתמקד במסכה כמושג התייחסותי, המכונן מרחב של יחסים חברתיים תיאטרליים, שבו נשברות תפיסות בינאריות של אמת ושקר, בדיון ומציאות, שחקן ודמות. במרכז המאמר סיפור של האתנוגרף, הסופר והמחזאי היהודי ש. אנ-סקי (שלמה זנוויל רפופורט) 'מאחורי המסכה' (1909). בסיפורו של אנ-סקי המסכה מהווה רכיב מרכזי במארג החיים הציבוריים כאופן של משחק וכנוכחות במרחב הקהילתי. באמצעות קריאה תיאטרונית של יצירתו של אנ-סקי, המאמר מתבונן על "נשף המסכות" החברתי, שמוצג בסיפור, כמאפיין המכונן את המפגש של החברה היהודית במזרח אירופה עם עידן המודרנה. במרכז המאמר שלושה מפגשים המתקיימים בעולם הבדיוני המתואר בסיפורו של אנ-סקי, ודרכם נבחנים תפקידיה החברתיים של המסכה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 75-100 |
Number of pages | 26 |
Journal | דפים למחקר בספרות |
Volume | 23 |
State | Published - 2021 |
IHP Publications
- ihp
- Masks