Abstract
החל משנת הלימודים תשס"ו, המחברים עוסקים בהטמעה של ויקי במסגרת קורסים לתארים מתקדמים בפקולטה לחינוך של אוניברסיטת חיפה. סביבה הלמידה משלבת למידה פנים אל פנים עם למידה מקוונת -blended learning את ההטמעה מלווה מחקר שבוחן את הערך הפדגוגי המוסף של ויקי בתהליכי למידה שיתופית בחינוך הגבוה. ויקי נבחר לעמוד בלב המחקר בגלל הפוטנציאל הייחודי שלו לתמוך בלמידה שיתופית (קלות העריכה של תכנים, גישה לכל, שיתוף פעולה בלתי מוגבל). לשם כך, נבחנו מספר קורסים אקדמיים מתוקשבים בעלי דגשים ועיצובים הוראתיים שונים באוניברסיטת חיפה. השוני באוכלוסיה ובדגשים התוכניים והפדגוגיים מאפשרים לאפיין ולבחון טווח שימושים בויקי. תוצאות המחקר יאפשרו לאפיין תהליכי למידה שיתופיים בסביבת ויקי, ולהציע המלצות מעשיות לדרכי ההפעלה של ויקי בחינוך הגבוה. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 165-170 |
Number of pages | 6 |
State | Published - 2008 |
IHP Publications
- ihp
- College students
- Computer-assisted instruction
- Education, Higher
- Learning
- Teaching -- Aids and devices
- Team learning approach in education
- Wikis (Computer science)