Abstract
מוסדות רבים בחינוך הגבוה מציעים לסטודנטים קורסים המשלבים פגישות פנים אל פנים עם פעילויות מתוקשבות מגוונות באתר קורס. למרות שמחקרים רבים עוסקים באופן ניצול המדיום האינטרנטי בקורסים משלבי אתר, מעטים המחקרים המתמקדים בתהליכי הלמידה וההערכה המתרחשים בקורסים מסוג זה, ובקשר שלהם לעיצוב הפדגוגי. מחקר זה בחן כיצד עיצוב פדגוגי של קורסים משלבי אתר השפיע על למידה והערכה של סטודנטים בשלושה קורסים במחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים בטכניון: הערכת פרויקטים חינוכיים, פילוסופיה חינוכית והמחשב כסביבה לימודית. המחקר כלל כ-120 סטודנטים לתואר ראשון ו-40 סטודנטים לתארים גבוהים. מקורות המידע כללו תצפיות בכתה, ראיונות עם סטודנטים, שאלוני תפיסות, תוצרי הסטודנטים, ומרכיבי העיצוב בכל אחד מהקורסים. הממצאים מראים כי הקורסים משלבי האתר, אשר עוצבו על סמך עקרונות עיצוב התומכים בלמידה שיתופית, מכוונת תוצר, ובהערכה לצורך למידה, תרמו ללמידה, כפי שהיא הוגדרה בכל אחד מהקורסים. בכל הקורסים ניתן לראות השפעה על מעורבות גבוהה של הלומדים, מוטיבציה ללמידה, ופיתוח מיומנויות חשיבה ברמה גבוהה. מתכנני קורסים ומרצים בחינוך הגבוה יוכלו להשתמש בעקרונות העיצוב שזוהו ופותחו במסגרת מחקר זה לצורך פיתוח קורסים נוספים שיעודדו למידה משמעותית ופיתוח מיומנויות חשיבה בקרב סטודנטים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 195-202 |
Number of pages | 8 |
State | Published - 2006 |
IHP Publications
- ihp
- College students
- Computer-assisted instruction
- Education, Higher
- Educational tests and measurements
- Learning
- Web sites
- אתרים באינטרנט
- הוראה ולמידה מתוקשבות
- חינוך גבוה
- למידה
- מדידה והערכה בחינוך
- סטודנטים