Abstract
במחקר נבחנו יכולות הלמידה של סמלים גרפיים בקרב ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי בתפקוד בינוני ונמוך. מטרות המחקר היו בחינת האסטרטגיות ללמידת סמלים גרפיים בקרב אוכלוסייה זו, בחינת ההתייחסות למרכיבי הסמל המוצגים בדרכים שונות, השוואה בין קבוצות הגיל השונות, וכן בחינת השפעת ההתערבות על הלמידה וההכללה של סמלים גרפיים מסוגים שונים. השערות המחקר התייחסו להבדלים אפשריים בין קבוצות הגיל. הועלו השערות גם בנוגע לקשר בין למידת הסמלים והכללתם ובין משתני רקע - אינטליגנציה, התנהגות מסתגלת, רמת שפה וניסיון בשימוש בתקשורת תומכת חליפית. נבחנה גם יעילות השימוש בטכנולוגיה מתקדמת - אייפד, בקרב אוכלוסיית המחקר.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 24-29 |
Number of pages | 6 |
Journal | תקשורת תומכת וחליפית |
Volume | 36 |
State | Published - 2020 |
IHP Publications
- ihp
- Age
- Autism
- Autistic children
- Computers and people with disabilities
- Language disorders -- treatment
- Learning
- Learning strategies
- People with social disabilities -- Education
- Speech therapy
- Symbolism
- אוטיזם
- אסטרטגיות למידה
- גיל
- הכללה (פסיכולוגיה קוגניטיבית)
- טיפול בלקות שפה
- ילדים אוטיסטים
- למידה
- מחשבים לעזרת אנשים וילדים עם מוגבלות
- סמלים וסמליות
- תוכניות התערבות חינוכיות