Abstract
מן התוכן: הצגת תופעת הלמידה האורתוגראפית שהינה תהליך מהיר ועמיד של הפנמה של הצורה הוויזואלית של מילים חדשות. המאמר מציג את הדרך בה למידה זו מתרחשת ומתמקד בתיאוריית למידה אורתוגראפית הנקראת היפותזת הלימוד העצמי. חשיבות הבנתה של התופעה אינה קשורה לאיות אלא לקריאה שוטפת, להבנת הנקרא ולאוריינות. ההנחה הנמצאת בבסיס תיאוריית הלימוד העצמי היא שהלימוד מתרחש באופן לא מודע. ממצאי מחקרים אמפיריים על למידה מסוג זה מצביעים על כך שהיא אכן נעשית באופן עצמי, היא מהירה ועמידה. גם כשמשווים אופני קריאה שונים (בקול רם או בשקט) נמצאו רמות מובהקות ודומות של למידה אורתוגראפית. המאמר מציג ממצאים נוספים הקשורים בתופעה ומסכם כי תחום מחקר זה הוא עדיין צעיר ודרוש מחקר עתידי לשאלות רבות הממתינות לפתרון.
Translated title of the contribution | Self-teaching and orthographic learning |
---|---|
Original language | Hebrew |
Title of host publication | אוריינות ושפה |
Subtitle of host publication | יחסי גומלין, דו-לשוניות וקשיים |
Editors | ע. קורת, ד. ארם |
Place of Publication | ירושלים |
Publisher | מאגנס |
State | Published - 2011 |
Keywords
- אוריינות
- לימוד עצמי
- פונולוגיה
- קריאה (הוראה)
- תפיסה חזותית