לימודי מוגבלות: מקראה

Translated title of the contribution: Disability Studies: A Reader

שגית מור (Editor), נטע זיו (Editor), ארלין קנטר (Editor), אדוה איכנגרין (Editor), ניסים מזרחי (Editor)

Research output: Book/ReportBookpeer-review

Abstract

לימודי המוגבלות הנו תחום אקדמי חדשני ומרתק, המציע להתבונן במוגבלות כמושג חברתי, כזהות, כקטגוריה לניתוח ביקורתי וכבסיס לפעולה פוליטית, מתוך תפיסה טרנספורמטיבית המתגלמת במעבר מהגישה הרפואית, או גישת הטרגדיה האישית, אל הגישה החברתית-ביקורתית והמבקשת לשנות את פני החברה והתרבות, ומציעה תפיסה חלופית המבוססת על הכרה, מגוון אנושי, תלות הדדית, גאווה ושוויון זכויות. המקראה היא פרי עבודתה של קבוצת מחקר שפעלה במכון ון ליר בירושלים בשנים 2009-2012. מטרת הקבוצה הייתה לקדם את השיח הביקורתי האקדמי בישראל על מוגבלות וליצור תשתית בין-תחומית לחשיבה תיאורטית ומחקרית בנושא. לצורך זה כונסו בספר חמישה עשר מאמרים מרכזיים בתחום, מתורגמים לעברית, שנכתבו בתקופות שונות זו מזו ממגוון נקודות מבט. המאמרים מלווים בהארות ובתגובות של כותבים וכותבות ישראלים, רבים מהם אנשים ונשים עם מוגבלויות.
Translated title of the contributionDisability Studies: A Reader
Original languageHebrew
Place of Publicationירושלים
Publisherמכון ון ליר ; הקיבוץ המאוחד
Number of pages551
ISBN (Print)9789650207892
StatePublished - 2016

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Disability Studies: A Reader'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this