Abstract
טיפול באמצעות אומנויות מתקיים היום באופן נרחב ביותר בתוך מערכת החינוך במדינת ישראל, אולם מבחינה פורמלית משרד החינוך לא מקצה שעות לעבודה גם עם הוריהם של התלמידים המטופלים. המחקר הנוכחי הינו מחקר שיתופי, בו לקחו חלק תשע נשות מקצוע מובילות מתחום הטיפול באמצעות אומנויות המערכת החינוך בליווי שתי חוקרות חיצוניות ויועצת מומחית בתחום של הדרכת הורים. מטרתו ללמוד על תפיסותיהן של המשתתפות בנוגע לשילוב ליווי הורים כחלק מהעבודה עם התלמידים המטופלים בטיפול באמצעות אומנויות במערכת החינוך. המחקר התקיים באמצעות ראיונות עומק חצי מובנים, שנותחו בהתאם לעקרונות הניתוח התמטי. תפיסות המשתתפות מוצגות באמצעות שש תמות מרכזיות: 1) החשיבות והצורך לעבוד עם הורים; 2) הפרקטיקה של ליווי הורים במערכת החינוך; 3) אתגרים והתלבטויות בליווי הורים; 4) הדרכה והשתלמויות על ליווי הורים במערכת החינוך; 5) הקשר מול גורמים טיפוליים נוספים ; 6) חזון להמשך. הדיון מחבר תימות אלו לתפיסות תיאורטיות בנוגע לעבודה עם הורים ולמציאות בשטח, ומעלה מחשבות ראשוניות להמשך החשיבה על תחום משמעותי זה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 1499-1510 |
Number of pages | 12 |
Journal | טיפול באמנויות |
Volume | 13 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2023 |
IHP Publications
- ihp
- Art therapy
- Arts -- Therapeutic use
- Education -- Israel -- Administration
- Parent and child
- Parenting
- Therapist and patient