Abstract
מאמר זה סוקר את הקמתן ועבודתן של הוועדות לכתיבת תוכניות הלימודים בתקשורת בראשית שנות התשעים על רקע התפתחויות חברתיות ורעיוניות שהביאו להתמזגות אינטרסים של מגזרים שונים סביב עיסוק בתקשורת בבתי-הספר. המאמר הנוכחי יתאר את ההתפתחויות שקדמו לכתיבת תוכניות לימודים אלה ואת התהליכים שחלו בשדה הפדגוגי, בשדה התקשורתי ובשדה האקדמי שהובילו להתמסדותו של החינוך לתקשורת כתחום דעת במערכת החינוך. המחקר נערך בשיטה המשלבת ניתוח מסמכים ותכתובות העוסקים בחינוך לתקשורת בישראל שאותרו בארכיונים, ניתוח טקסטים של תוכניות לימוד וחומרי לימוד בתקשורת וראיונות אישיים עם גורמים שהיו מעורבים בפיתוח תוכניות הלימוד השונות ובכתיבת חומרי הלימוד. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 80-95 |
Number of pages | 16 |
Journal | עיונים בחינוך: כתב עת למחקר בחינוך |
Volume | 22 |
State | Published - 2023 |
IHP Publications
- ihp
- Curriculum planning
- Education -- History
- Education -- Israel -- Administration
- Mass media
- Mass media -- Study and teaching
- Television in education