Abstract
השימוש בהרצאות מוקלטות כעזר להוראה הולך וגובר בשנים האחרונות, עם השתפרות היכולות הטכנולוגיות בתחום הזרמת המידע. האפקטיביות של הרצאות מוקלטות בהשוואה להרצאות פרונטאליות היא שאלת מחקר שאין לה עדיין תשובה חד-משמעית. מחקר רב נעשה על בסיס דיווח עצמי של סטודנטים על שביעות רצונם ותוצאות סותרות התקבלו ביחס להשפעה של זמינות גרסא מוקלטת של ההרצאה על ביצועי סטודנטים בפועל. המחקר הנוכחי מרחיב את הידע בתחום ותורם לדיון המתמשך לגבי השילוב הראוי בין הוראה פרונטלית לזמינות כלים מקוונים. במחקר הנוכחי סטודנטים בקורס מבוא בטכניון יכלו לבחור בין הגעה להרצאה פרונטאלית ו/או צפייה בהרצאה מוקלטת של אותו מרצה. 32 העונים חולקו לשתי קבוצות: אלא שהגיעו להרצאות בלפחות 7 נושאים מתוך 9, להלן: מגיעים (56 אחוז) ולכל השאר, להלן: לא מגיעים (44 אחוז). בקרב קבוצת הלא מגיעים היה ממוצע הנושאים שנצפו באמצעות הרצאה מוקלטת גבוה באופן מובהק מאשר בקבוצת המגיעים. התוצאות מראות כי לבחירה באסטרטגיית למידה המחליפה הגעה להרצאות בצפייה בהרצאה מוקלטת יש השפעה שלילית משמעותית מובהקת על ביצועי הסטודנטים. ממוצע הציונים של קבוצת המגיעים היה גבוה ב-17 נקודות (20 אחוז) מאשר של קבוצת הלא-מגיעים, הפרש שאינו ניתן להסבר באמצעות ממוצע הציונים המצטטבר של הסטודנטים. סטיית התקן הייתה דומה בשתי האוכלוסיות. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | הכנס הארצי השנתי השנים עשר 2014 של מיט"ל (קובץ בעריכת יואב יאיר ואלי שמואלי) |
Publisher | מכללת לוינסקי לחינוך |
Pages | 410-414 |
Number of pages | 5 |
State | Published - 2014 |
IHP Publications
- ihp
- College students
- Learning
- Lectures and lecturing
- Video recording