Abstract
במסגרת הפרק הנוכחי נציע דרכים ונדגים כיצד באמצעות עבודה מתוך הקשר ניתן לטפח כישורים אורייניים בקרב ילדים בעלי צרכים מיוחדים, וכיצד הרחבת המושג אוריינות לשונית מאפשרת עבודה גם עם ילדים המציבים אתגר בתחום זה. מעֶמדה זו, נאמץ הגדרה אשר מתייחסת לאוריינות באופן הבא: "[ אוריינות היא] יכולת להשתמש כהלכה בטקסטים כתובים ודבורים, אשר מצויים ונוצרים בידי החברה, נתפסים כנחוצים לה ומוערכים על ידה לאורך הדורות. יכולת זאת משמשת להשגת מטרות אישיות, לפיתוח הפוטנציאל האישי, לשכלול הידע ולהשתתפות פעילה בחברה" ( בלום - קולקה וחמו, 2010 עמ' 379). הדוגמאות שנבחרו בהמשך משקפות, בהתאם להגדרה המצוטטת, את המשמעות של אוריינות לשונית בקידום ההשתתפות וההשתלבות החברתית של הילדים ואת התרומה האישית והפונקציונאלית של העבודה על הכתיבה, הקריאה והשפה עבורם. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | כתיבה בגיל הרך (קובץ בעריכת עינת גוברמן, שרה זדונאיסקי ארליך, טליה חביב, רחל יפעת, אנה סנדבנק) |
Place of Publication | תל אביב |
Publisher | מכון מופ"ת |
Pages | 155-197 |
Number of pages | 43 |
ISBN (Print) | 9789655301793 |
State | Published - 2021 |
IHP Publications
- ihp
- Children with disabilities
- Diaries
- Literacy
- Multimedia systems
- Reading
- Technology
- Technology and people with disabilities
- Writing