כתיבה בסמלים: שיפור יכולות שפתיות ואורייניות של ילדים בחינוך המיוחד

אורית חצרוני, סיגל ריינדרס-כפרי, אורית אלמוג

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

התוכנה "כתיבה בסמלים" לחיזוק מיומנויות אורייניות, שפתיות ותקשורתיות שפותחה על ידי Widgit נועדה לסייע לילדים עם בעיות קריאה ותקשורת המתקשים בשימוש בסמלים גראפיים ואורתוגראפיים בתהליך הקריאה והכתיבה. הגירסה העברית של התוכנה פותחה על ידי המרכז לטכנולוגיה חינוכית. מטרת המחקר הייתה לבדוק את השפעת הכנסת התוכנה 'כתיבה בסמלים' לבתי הספר על השימוש בה על ידי צוותי ההוראה ועל התלמידים. בפרויקט השתתפו שישה בתי ספר מהחינוך המיוחד, שלושה קיבלו הדרכה אינטנסיבית להטמעת התוכנה במשך שנתיים, אחד קיבל הדרכה חלקית ושניים קיבלו השתלמות בסיסית בלבד. 80 תלמידים עם מגוון של צרכים מיוחדים נבחנו במבדק לבחינת התקדמות יכולותיהם של התלמידים בתחום האוריינות והתקשורת. הממצאים מלמדים כי חלה התקדמות משמעותית ביכולות האורייניות והתקשורתיות של הילדים. צוותי ההוראה גם דיווחו על עליה בשימוש בתוכנה על ידי צוותי ההוראה ועל ידי הילדים. (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Title of host publicationהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
Publisherהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
Pages68-72
Number of pages5
StatePublished - 2008

IHP Publications

  • ihp
  • Children with disabilities
  • Communicative disorders
  • Computer programming
  • Computer software
  • Literacy

Cite this