TY - BOOK
T1 - כלים שלובים
T2 - מחשבות על ציונות ועל חינוך יהודי
AU - לוז, אהוד
AU - כהן, יונתן
A2 - ברק-גורודצקי, דויד
PY - 2016
Y1 - 2016
N2 - הנושאים הנידונים בספר זה מצביעים כולם על מגמה משותפת. כולם מבקשים לתרום להנחת היסודות לתפיסה יהודית חינוכית חדשה. נושאים חינוכיים מובהקים, כגון פרשנות, הנחלה וחידוש, חינוך האופי ומשבר הזיקה למסורת בעת החדשה, נידונים מחדש מפרספקטיבות הגותיות וחינוכיות שונות. המאמרים ההגותיים העוסקים במשנותיהם של הוגים ידועים, כגון הרב קוק, בובר, רוזנצוויג, ראבידוביץ, ברדיצ'בסקי ושטראוס - דנים כולם בסוגיות חינוכיות שמעסיקות את המחנך היהודי המודרני. לצדם המסות החינוכיות רוויות בתובנות שנדלו מהשקפותיהם של הוגים יהודים מהעת החדשה. דוגמה מובהקת לקשר האורגני השורר בין המרכיבים השונים של הספר היא ההטעמה החוזרת ונשנית של לוז, שחינוך אמיתי הוא חינוך האדם השלם, על כל ההיבטים של אישיותו ואופיו. אין החינוך, לדעת לוז, יכול להסתפק בהנחלת ידע, או אפילו רק בטיפוח היכולות והסגולות האינטלקטואליות של התלמיד. האמירה שחינוך האדם, במיטבו, הוא חינוך האופי הכולל של האדם, היא אוניברסאלית בטבעה. ואולם, לדעת לוז, הבעייתיות הספציפית בחינוך יהודי בימינו, קשורה במשבר ההתרחקות מן המסורת הטקסטואלית של העם היהודי. פתרונו של משבר זה נעוץ ביצירת שפה ישראלית-יהודית חדשה, וזהו ייעודו של החינוך. --
AB - הנושאים הנידונים בספר זה מצביעים כולם על מגמה משותפת. כולם מבקשים לתרום להנחת היסודות לתפיסה יהודית חינוכית חדשה. נושאים חינוכיים מובהקים, כגון פרשנות, הנחלה וחידוש, חינוך האופי ומשבר הזיקה למסורת בעת החדשה, נידונים מחדש מפרספקטיבות הגותיות וחינוכיות שונות. המאמרים ההגותיים העוסקים במשנותיהם של הוגים ידועים, כגון הרב קוק, בובר, רוזנצוויג, ראבידוביץ, ברדיצ'בסקי ושטראוס - דנים כולם בסוגיות חינוכיות שמעסיקות את המחנך היהודי המודרני. לצדם המסות החינוכיות רוויות בתובנות שנדלו מהשקפותיהם של הוגים יהודים מהעת החדשה. דוגמה מובהקת לקשר האורגני השורר בין המרכיבים השונים של הספר היא ההטעמה החוזרת ונשנית של לוז, שחינוך אמיתי הוא חינוך האדם השלם, על כל ההיבטים של אישיותו ואופיו. אין החינוך, לדעת לוז, יכול להסתפק בהנחלת ידע, או אפילו רק בטיפוח היכולות והסגולות האינטלקטואליות של התלמיד. האמירה שחינוך האדם, במיטבו, הוא חינוך האופי הכולל של האדם, היא אוניברסאלית בטבעה. ואולם, לדעת לוז, הבעייתיות הספציפית בחינוך יהודי בימינו, קשורה במשבר ההתרחקות מן המסורת הטקסטואלית של העם היהודי. פתרונו של משבר זה נעוץ ביצירת שפה ישראלית-יהודית חדשה, וזהו ייעודו של החינוך. --
KW - Zionism and Judaism
UR - https://www.academia.edu/75762523/%D7%9B%D7%9C%D7%99%D7%9D_%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%91%D7%99%D7%9D_%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%AA_%D7%A2%D7%9C_%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA_%D7%95%D7%A2%D7%9C_%D7%97%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9A_%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99
M3 - ספר
SN - 9780978965556
T3 - הספריה לחנוך יהודי ע"ש מיכאל רוזנק heb
BT - כלים שלובים
PB - האוניברסיטה העברית בירושלים, המרכז לחינוך יהודי ע"ש מלטון
CY - ירושלים
ER -