Abstract
ישנם חוקרים שטוענים כי משחק עשוי להשפיע באופן חיובי על הלמידה באמצעות מתן סביבת למידה המניעה ומרתקת את התלמידים בדרכים שבית הספר המסורתי מתקשה לעשות. במחקר זה נעשה שימוש בסביבת למידה ממושחקת המבוססת על מודל ההוראה ההדדית של פלינסר ובראון עבור עשרה לומדים עם לקות למידה בעלי קשיים בהבנת הנקרא ותחושת מסוגלות עצמית נמוכה בתחום זה. מטרת המחקר הינה לבחון כיצד משפיעה סביבת הלמידה הממושחקת על יכולת הבנת הנקרא ותחושת המסוגלות בתחום זה עבור לומדים עם לקות למידה. התוכנית התקיימה במשך שלושה חודשים כשלוש פעמים בשבוע, בכיתת הלומדים ובביתם. בתחילת ובסיום התוכנית התלמידים מילאו שאלוני מסוגלות עצמית ומבחני הבנת הנקרא, וכן נערכו תצפיות וראיונות עמם. מניתוח הממצאים עלה כי מרבית המשתתפים שיפרו את הישגיהם בהבנת הנקרא והפגינו תחושת מסוגלות עצמית גבוהה בסיום תכנית ההתערבות. סביבת למידה ממושחקת בדומה לסביבת הלמידה 'כוח הקסם' המשלבת פיגומים ואסטרטגיות למידה מטה-קוגניטיביות תוך למידה שיתופית, עשויה לסייע בפיתוח יכולת הבנת הנקרא ותחושת מסוגלות בתחום זה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 12 (2017), 192ע-184ע |
Number of pages | 173 |
State | Published - 2017 |
IHP Publications
- ihp
- Educational games
- Learning
- Learning disabilities
- People with social disabilities -- Education
- Reading comprehension
- Self-efficacy