Abstract
מטרת המחקר היתה לבדוק את יעילות האימון הפונולוגי לשיפור הקריאה בקרב תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית דוברי עברית וערבית באמצעות בדיקת קריאה של מילים אמיתיות ומילות תפל, ולבחון את מידת היעילות של למידה זו בהשוואה בין דוברי עברית וערבית בהקשר של דיגלוסיה. נמצא כי האימון הפונולוגי שנערך שיפר באופן משמעותי את הישיגי התלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בקריאת מילים אמיתיות וגם בקריאת מילות תפל, המעידות על קריאה פונולוגית. ממצאי המחקר מראים כי על אף הדיגלוסיה המאפיינת את השפה הערבית, ולמרות הקושי שהיא מציבה אפילו בפני הקורא עם ההתפתחות הטיפוסית, לא נמצא כי הדיגלוסיה משפיעה על קריאתם של תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית דוברי שפה ערבית.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 39-43 |
Number of pages | 5 |
Journal | תקשורת תומכת וחליפית |
Volume | 32 |
State | Published - 2016 |
IHP Publications
- ihp
- ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית
- Children with mental disabilities
- קריאה -- לימוד והוראה
- Reading
- דיגלוסיה (בלשנות)
- Diglossia (Linguistics)
- מודעות פונולוגית
- שפה ערבית -- לימוד והוראה
- Arabic language -- Study and teaching