ייצוג נשים בספרי הלימוד באזרחות בבתי הספר התיכוניים בישראל

Translated title of the contribution: Representation of Woman in citizenship textbooks in Israel's High Schools

אריה קיזל, אלון ירושלמי

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

This article describes a study that examined the representations of women in citizenship textbooks in Israel’s high schools. The study examined the representation of women according to a number of criteria and incorporated quantitative and qualitative methodologies. In addition, the study examined the visual representation of women in five textbooks.
Translated title of the contributionRepresentation of Woman in citizenship textbooks in Israel's High Schools
Original languageHebrew
Article number14
Pages (from-to)304-326
Number of pages23
Journalעיונים בחינוך: כתב עת למחקר בחינוך
Volume21
StatePublished - 2022

IHP Publications

  • ihp
  • Civics -- Study and teaching
  • Education -- Israel -- Administration
  • Education, Secondary
  • Equality
  • Men
  • Rural conditions
  • Sex discrimination in education
  • Stereotypes (Social psychology)
  • Textbooks
  • Women
  • אזרחות -- לימוד והוראה
  • אפליה מגדרית בחינוך
  • גברים
  • חינוך תיכון
  • ייצוג
  • מערכת החינוך
  • נשים
  • סטריאוטיפים מגדריים
  • ספרי לימוד
  • פריפריה
  • שוויון

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Representation of Woman in citizenship textbooks in Israel's High Schools'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this