טלוויזיה וזהות חברתית בעידן הרב ערוצי: דפוסי צפייה גלובליים ומקומיים של קבוצות חברתיות בישראל

יונתן כהן, ריבה טוקצ'ינסקי

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

בעידן שבו טלוויזיה רב ערוצית פורצת גבולות גיאוגרפיים ולאומיים ומציעה לצופים מגוון חוויות השאובות מזהויות שונות, בוחן המחקר המוצג במאמר באיזו מידה הטלוויזיה נותרה עדיין מדורת שבט ובאיזו מידה תפקידה האינטגרטיבי חלף מן העולם לטובת מודל של טלוויזיה בדלנית ואינדיבידואליסטית. נמצא כי נוסף על משתנים דמוגרפיים וידיעת עברית, שייכות חברתית היא מנבא חשוב של דפוסי צריכת טלוויזיה. הערוצים הישראליים הם עדיין זירה מרכזית עבור חלק נכבד מהאוכלוסייה, אך מקומם אינו זהה בכל הקבוצות. מנגד, בהיעדר ערוץ ערבי-ישראלי ייעודי, ערביי ישראל נאלצים להישען יותר על ערוצים לאומיים זרים ועל ערוצים אזוריים. נמצאו גם הבדלים ניכרים בין דפוסי הצפייה הכלליים ובין הצפייה בתוכניות חדשותיות.
Original languageHebrew
Pages (from-to)241-267
Number of pages27
Journalסוציולוגיה ישראלית: כתב-עת לחקר החברה הישראלית
Volume8
Issue number2
StatePublished - 2007

IHP Publications

  • ihp
  • Group identity
  • Israel -- Social conditions
  • Jews, Russian -- Israel
  • Palestinian Arabs -- Israel
  • Social isolation
  • Television viewers

Cite this