טיפול באמצעות אמנות עם ילדים על הרצף האוטיסטי (ASD): התרומה הייחודית של חומרי האמנות

דפנה רגב, שרון שניר

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחקר הנוכחי מתמקד בתפיסות של מטפלים באמצעות אמנות בנוגע לתרומתה היחודית של האמנות הפלסטית לתהליך הטיפול בילדים על הרצף האוטיסטי. עשרה מטפלים באמצעות אמנות המתמחים בעבודה עם ילדים על הרצף האוטיסטי רואיינו בנוגע להתערבויות הטיפוליות בהן הם נוקטים בעבודה עם ילדים אלו. ניתוח שיטתי של הראיונות העלה 10 פונקציות מרכזיות המתארות את התפקיד והתרומה של האמנות הפלסטית לעבודה הטיפולית: האמנות מהווה דרך נוספה לביטוי תקשורתי; העבודה בחומרים מפעילה את החושים; ההנאה שבעשיית האמנות מזמינה להמצאות בחדר; האומנות כגורם שלישי מתווך בקשר; האומנות מעודדת יציאה מהבועה האוטיסטית; האומנות כמרחב נשלט; התוצר האומנותי כמסייע בבניית רצף; האומנות רושמת ומסייעת בהנכחת העצמי; האמנות מסייעת בהרחבת תבניות; ציור משותף כמרחב מזמין לתקשורת. הממצאים מדגישים את תרומתה של האמנות ככלי להתערבות בעבודה עם ילדים על הרצף האוטיסטי. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)357-364
Number of pages8
Journalטיפול באמנויות
Volume3
Issue number2
StatePublished - 2013

IHP Publications

  • ihp
  • Art therapy
  • Arts -- Therapeutic use
  • Autism
  • Autistic children

Cite this