המחקר הנוכחי מתמקד בתפיסות של מטפלים באמצעות אמנות בנוגע לתרומתה היחודית של האמנות הפלסטית לתהליך הטיפול בילדים על הרצף האוטיסטי. עשרה מטפלים באמצעות אמנות המתמחים בעבודה עם ילדים על הרצף האוטיסטי רואיינו בנוגע להתערבויות הטיפוליות בהן הם נוקטים בעבודה עם ילדים אלו. ניתוח שיטתי של הראיונות העלה 10 פונקציות מרכזיות המתארות את התפקיד והתרומה של האמנות הפלסטית לעבודה הטיפולית: האמנות מהווה דרך נוספה לביטוי תקשורתי; העבודה בחומרים מפעילה את החושים; ההנאה שבעשיית האמנות מזמינה להמצאות בחדר; האומנות כגורם שלישי מתווך בקשר; האומנות מעודדת יציאה מהבועה האוטיסטית; האומנות כמרחב נשלט; התוצר האומנותי כמסייע בבניית רצף; האומנות רושמת ומסייעת בהנכחת העצמי; האמנות מסייעת בהרחבת תבניות; ציור משותף כמרחב מזמין לתקשורת. הממצאים מדגישים את תרומתה של האמנות ככלי להתערבות בעבודה עם ילדים על הרצף האוטיסטי. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|
Pages (from-to) | 357-364 |
---|
Number of pages | 8 |
---|
Journal | טיפול באמנויות |
---|
Volume | 3 |
---|
Issue number | 2 |
---|
State | Published - 2013 |
---|
- ihp
- Art therapy
- Arts -- Therapeutic use
- Autism
- Autistic children