טיפול באמצעות אומנויות במערכת החינוך בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל'

שרון שניר, דפנה רגב, אפרת רוגינסקי, טל סיוון, אבישג גיל, אמאני עיאד, אמאני מוסא, גיאנא חליפה, גלי עמר-חזן, גלית גולדפיין-חגג, זינה חסבאני, חמוטל עמית, יארא עאמר, יפית דונסקי, יפעת וייסברגר, יעל ברונו, ליבנת שוורץ, מונא ג'אבר, מונה חמוד, נאוה פריימןנור אבו-אל-חוף, נעמי פולק-די קסטרו, סיגל ליסקאנו, סיגל פלד-עובדיה, סלאם עבאס חלבי, ציפי ריין, קרן פפר-אלי, רים ספדי-מדאח, תמר שדה-דור

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

טיפול באמצעות אומנויות קיים מזה מספר עשורים במערכת החינוך בישראל, ותרומתו תועדה בספרות המקצועית. טיפול זה נותן בשיגרה מענה לתלמידים רבים הזקוקים לטיפול, לסיוע ולתמיכה נפשית וחברתית. מערך זהשל מטפלות ומטפלים באמצעות אומנויות בחינוך המיוחד נעור מציאות חדשה בעקבות אירועי האסון שהחל בשבעה באוקטובר. המאמר הנוכחי נכתב מנקודת המבט של מטפלות באמצעות אומנויות, רכזות ומדריכות מהחברה היהודית ומהחברה הערבית העובדות במערכת החינוך בישראל, ומתאר התערבויות והשתלמויות ייחודיות שהתפתחו לצורך מתן תגובה מקצועית מיטיבה, וכן את האתגרים שליוו עשייה זו. מטרת המאמר הנה להעיד על חשיבותו של מערך הטיפול באמצעות אומנויות במערכת החינוך הישראלית על ייחודיותה, ככוח הפועל ומגיב מיידית וביעילות בזמן משבר, על יכולותיו ועל פועלו, ועל מנת להציע התייחסות לחשיבה מעשית בנוגע לחיזוק התשתית הנדרשת לשיפור מוכנות המערך הזה למענה חירומי בכל עת בעתיד. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)1635-1647
Number of pages13
Journalטיפול באמנויות
Volume14
Issue number1
StatePublished - 2024

IHP Publications

  • ihp
  • Adjustment (Psychology)
  • Art therapy
  • Arts -- Therapeutic use
  • Education -- Israel -- Administration
  • Employees -- Training of
  • Milhemet Ḥaravot Barzel, 2023
  • Psychotherapists -- Training of
  • School children
  • Special education
  • Stress (Psychology)
  • Therapist and patient
  • internet in psychotherapy

Cite this