Abstract
טיפול באמצעות אומנויות קיים מזה מספר עשורים במערכת החינוך בישראל, ותרומתו תועדה בספרות המקצועית. טיפול זה נותן בשיגרה מענה לתלמידים רבים הזקוקים לטיפול, לסיוע ולתמיכה נפשית וחברתית. מערך זהשל מטפלות ומטפלים באמצעות אומנויות בחינוך המיוחד נעור מציאות חדשה בעקבות אירועי האסון שהחל בשבעה באוקטובר. המאמר הנוכחי נכתב מנקודת המבט של מטפלות באמצעות אומנויות, רכזות ומדריכות מהחברה היהודית ומהחברה הערבית העובדות במערכת החינוך בישראל, ומתאר התערבויות והשתלמויות ייחודיות שהתפתחו לצורך מתן תגובה מקצועית מיטיבה, וכן את האתגרים שליוו עשייה זו. מטרת המאמר הנה להעיד על חשיבותו של מערך הטיפול באמצעות אומנויות במערכת החינוך הישראלית על ייחודיותה, ככוח הפועל ומגיב מיידית וביעילות בזמן משבר, על יכולותיו ועל פועלו, ועל מנת להציע התייחסות לחשיבה מעשית בנוגע לחיזוק התשתית הנדרשת לשיפור מוכנות המערך הזה למענה חירומי בכל עת בעתיד. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 1635-1647 |
Number of pages | 13 |
Journal | טיפול באמנויות |
Volume | 14 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2024 |
IHP Publications
- ihp
- Adjustment (Psychology)
- Art therapy
- Arts -- Therapeutic use
- Education -- Israel -- Administration
- Employees -- Training of
- Milhemet Ḥaravot Barzel, 2023
- Psychotherapists -- Training of
- School children
- Special education
- Stress (Psychology)
- Therapist and patient
- internet in psychotherapy