Abstract
בעולם התחרותי והבלתי צפוי בו אנו חיים, מפקדים ומנהלים נדרשים לנקוט יוזמה ו"להפוך לשיבוש" על ידי התעדכנות במקביל במגמות בשוק ובחינת תחומים חדשים לצד הפעילות הקיימת שלהם (Christensen & Raynor, 2003). המונח "שיבוש" נקשר לאורך ההיסטוריה לתוצאות שליליות מפתיעות ורבות משמעות כגון רעידות אדמה והתפרצויות הרי געש. עם זאת בשנים האחרונות הולך ולובש המושג צורה חדשה המנסה לתאר תהליך של שבירת מוסכמות כדי להאיץ את התנועה לעתיד, מבלי להתנתק מהעבר. הראשונה להציע אותו בהקשר זה הייתה Jean-Marie Dru אשר בתחילת שנות ה-90 הציעה את המונח יצירתיות משבשת כדי לתאר "שבירה" של ההתנהגות הטיפוסית של צרכנים בתגובה למסר פרסומי מאוד יצירתי. במשך השנים המונח שיבוש במובנו החיובי אסטרטגי נכנס לשפת העסקים ומשמש היום לתאר תהליכים בתוך הארגון ומחוצה לו אשר שוברים את הפרדיגמות הקיימות ומגדירים מחדש את התחום בו התרחש שיבוש. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Journal | בין הזירות: כתב-עת לענייני מדעי ההתנהגות בצה"ל |
State | Published - 2022 |
IHP Publications
- ihp
- Command of troops
- Inventions
- Thought and thinking