Abstract
הספר שנדון במאמר מהווה מהווה ניסיון חדש ומעניין ליצור טקסטבוק להוראת הסוציולוגיה של החינוך עבור ציבור הלומדים והמלמדים את התחום בישראל. לטענת מחברות המאמר, הספר מבקש לאזן בין מתחים שונים המקופלים בהוראת התחום: יצירת טקסט המותאם להדיוטות או טקסט לקהלים מומחים, טקסט המייצג את התחום באופן הוליסטי או טקסט המבקש ליצור גישה ייחודית וסלקטיבית. מוקד הספר שלפנינו הוא התבוננות ביקורתית במערכת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בישראל. הציר המארגן את הספר הוא סוגיית (אי) השוויון במערכת החינוך. לפיכך, שאלות יסוד הנשזרות בחיבור הן האם מערכות חינוך מובילות לשינוי המערכת החברתית הקיימת או לשעתוקה, וכיצד הן פועלות לשם כך. המאמר מתייחס למאפיינים המעידים על תרומתו של הספר ועל ייחודו.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 255-257 |
Number of pages | 3 |
Journal | סוציולוגיה ישראלית: כתב-עת לחקר החברה הישראלית |
Volume | 18 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2017 |
IHP Publications
- ihp
- Educational equalization