Abstract
מאמר סקירה זה בוחן את הספרות האקדמית המרכזית בת ימינו העוסקת בסוגיות של חינוך וטיפול רגישי תרבות. חשיבותו היא בכך שהוא מדגיש את המקורות התרבותיים הספציפיים של הפסיכואנליזה, הפסיכולוגיה, העבודה הסוציאלית והחינוך. המאמר מתייחס גם להון רגשי, מרחב פוטנציאלי ופסיכותרפיה רגישת תרבות בקרב מטופלים אתיופים בישראל, ולקבוצות תמיכה לנשות אסירים בישראל, ניבים של מצוקה, פוסט-טראומה והאיכויות התרפויטיות של שכחה בקמבודיה וכן לתרבות,סכיזופרניה וטיפול רגיש תרבות. המאמר גם מציע הצעות למחקרים על חינוך וטיפול רגישי תרבות, תוך התייחסות לחקר פנומנולוגי ואתנוגרפי של מרחבים חינוכיים וטיפוליים רב-תרבותיים.
Translated title of the contribution | Culture-sensitive education and treatment: Review and suggestions for new discussions |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 15-41 |
Number of pages | 27 |
Journal | מפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית |
Volume | כ"ט |
Issue number | 53 |
State | Published - 2021 |
IHP Publications
- ihp
- Cultural competence
- Cultural pluralism
- Education
- Minorities
- Multiculturalism
- Prisoners' families
- Psychotherapy
- Research
- Social stratification