Abstract
מאמר זה עוסק בזיכרונותיהם ובחוויותיהם של מתמודדים עם סכיזופרניה משנות לימודיהם במערכת החינוך, טרם פרוץ מחלתם. במחקר שעליו מבוסס המאמר נעשה ניסיון לבחון את חוויית הלימודים וההסתגלות לבית הספר כפי שהיא נתפסת אצל אנשים שאובחנו עם סכיזופרניה בשלב מאוחר יותר בהתבגרותם.' מערך המחקר היה איכותני. קבוצת המחקר מנתה 38 מטופלים שהתמודדו עם סכיזופרניה (35 גברים ו-3 נשים), גילאי 37-20 שנים (גיל ממוצע 28.6), שגויסו משלוש מחלקות סגורות בשני בתי חולים פסיכיאטריים בישראל. כלי המחקר הוא ראיון חצי מובנה. ניתוח הראיונות העלה ארבע תמות מרכזיות: 1. קשיים לימודיים כלליים (בעיקר החל מסיום בית הספר היסודי) וקשיים בהתמדה; 2. שיעור גבוה של מעברים בין מסגרות לימודיות; 3. שיעור גבוה של למידה במסגרת חוץ-ביתית (בעיקר פנימיות); 4. השמה בשיעור גבוה בבתי ספר מקצועיים ומעשיים, ללא זכאות לתעודת בגרות. בסוף המאמר נדונים הממצאים, נגזרות המלצות ומוצגות מגבלות המחקר. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | The educational experiences of people with schizophrenia prior to the onset of the illness |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 297-319 |
Number of pages | 23 |
Journal | עיון ומחקר בהכשרת מורים |
Volume | 25 |
State | Published - 2024 |
IHP Publications
- ihp