Abstract
בכניסה לחלל המוזיאון בהרצליה ממוקם אובייקט גדול, מבנה חביתי שעשוי בגוון צהבהב. מבנה זה, המכונה באראק (baraque), הוא שחזור תלת ממדי של מבנה מגורים ממחנה המהגרים במרסי של שנות הארבעים, שם היה למודל המגורים המרכזי במחנה הארנה הגדולה שזכה לכינוי "מחנה היהודים". בשחזור המוזיאלי ה"באראק" מתפקד קודם כל כמחסום בהתנהלותו של הצופה. העבודה של אורתר סלמה אילנה קשורה בזכרון שאינו ניתן לכימות, תיארוך או אומדן קולעים ומוחלטים, היא כרוכה בזכרון, לא כפעולה נוסטלגית או מפוייסת אלא כפער, כחסר שלא ניתן לאחות. העבודה נתונה בתוך מבנה-מוזיאלי שמתכתב בחלקו עם מסורת ההנצחה האבסולוטית של האתוס הישראלי, ההנצחה של בית-יד לבנים שהוא סימן נוסף במרחב הארכיטקטוני של אתוס "מגש הכסף" עליו "ניתנה מדינת היהודים". (תקציר מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 2005 |
Number of pages | 1 |
Journal | היסטוריה ותיאוריה |
Volume | 1 |
State | Published - 2005 |
IHP Publications
- ihp
- Art -- Exhibitions
- Art and history
- Herzeliyya (Israel)
- Memory
- Muzeʼon Hertseliyah le-omanut ʻakhshaṿit
- Salama Ortar, Ilana