Abstract
'שביל ישראל' הינו השביל הלאומי של ישראל, ואורכו כ-1,000 ק"מ מדן בצפון ועד אילת בדרום. מחקר זה ביקש לבחון את מאפייני הצועדים בשביל והמניעים שהובילו לצעידה, ובמקביל לבדוק את השביל כמוצר תיירותי והפוטנציאל הגלום בו כחלק ממערך תיירות השבילים בישראל. המחקר נערך בקרב 'שביליסטים', כלומר צועדים שיצאו בכוונת תחילה לצעוד ב'שביל ישראל'. לצורך כך נתבקשו הצועדים למלא שאלון מקוון, והשאלונים המלאים שהוגשו (276) נותחו בכלים סטטיסטיים ובאמצעות ניתוח תוכן של התשובות הפתוחות. תוצאות המחקר מלמדות כי הצועדים ב'שביל ישראל' בוחרים לצעוד עם אנשים מוכרים כגון משפחה וחברים בדומה לצועדים אחרים בעולם, וכי לצד המניע העיקרי של הנאה מן הטבע והנוף קיים מאפיין ישראלי ייחודי - צעידה אידיאולוגית הנובעת מציונות לצד אהבת הארץ. בכל הנוגע לתשתיות השביל, הצעידה ב'שביל ישראל' נתפסת כחוויה ייחודית וחיובית על ידי ההולכים בו, אך תשתיות רבות לוקות בחסר. המחקר מצביע כי הפוטנציאל התיירותי של השביל איננו ממוצה כיום עד תומו ומומלץ לקיים מחקרים נוספים שיבדקו אספקטים מחקריים ומעשיים של משמעות השביל, ניהולו והתפתחותו. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 129-144 |
Number of pages | 16 |
Journal | אופקים בגאוגרפיה |
Volume | 94 |
State | Published - 2018 |
IHP Publications
- ihp
- Hiking
- Israel -- Guidebooks
- Israel Trail
- Motivation (Psychology)
- Questionnaires
- Research
- Tourism -- Israel
- Trails
- Walking