התפתחות ספריית הילדים באוניברסיטת חיפה ב-30 שנות קיומה

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

במאמר זה אסקור את התפתחות ספריית אוניברסיטת חיפה ואת התמורות שחלו בה במהלך 30 שנות קיומה. המאמר מראה כיצד הסתגלה ספריית האוניברסיטה לשינויים הרבים שסביבה. בעבר התפקיד המרכזי היה עידוד קריאה ולימוד ההנאה מקריאה באמצעות שעת סיפור. עם השנים והתגברות תופעת המחשוב, נוצרה חברת המידע, שהוסיפה צורך עיקרי נוסף – אוריינות מידע, כלומר צורך ללמד ילדים ותלמידים איך לחפש את המידע, איך מגיעים לחומרי הקריאה דרך החיפוש הממוחשב. תחילה אדבר על חשיבות הקריאה, שתפקיד הספרייה לעודד, ואתאר את תפקידי הספריה המסורתיים. אחר כך אתייחס לשינויים שחלו בעולם המידע בעקבות תהליך המחשוב וההצפה של מקורות המידע, תהליכים שמשפיעים גם על ילדים. בשלב הבא אעבור לדבר על ספריית הילדים של אוניברסיטת חיפה – אסקור איך התחילה הפעילות בה ומהן נקודות הציון והשינויים החשובים שהביאו אותה למקום שהיא נמצאת בו היום, ואראה כיצד מסתגלת הספרייה לשינויים שתוארו. (מתוך המאמר)
Original languageEnglish
Journalלימודים
Volume11
StatePublished - 2015

Bibliographical note

לימודים,11 (סיון תשע"ה, 2015)

Keywords

  • Children's libraries
  • Libraries
  • אסנין, קרן
  • הספרייה של אוניברסיטת חיפה
  • ישראל -- ספריות
  • סלומונוביץ, קרן
  • סלומונוביץ-אסנין, קרן
  • ספריה
  • ספריות
  • ספריות אקדמיות -- אוניברסיטת חיפה
  • ספריות ילדים
  • ספריית אוניברסיטת חיפה
  • ספרית אוניברסיטת חיפה

Cite this