TY - JOUR
T1 - התפתחות מקצועית של מדריכים פדגוגיים
AU - עליאן, סלמאן
AU - Alexandra, Danial-Saad
PY - 2013
Y1 - 2013
N2 - התפתחות מקצועית של מדריכים פדגוגיים מהווה נדבך חשוב בלמידהטובה, חוקרים במחשבת החינוך דנו במהותו של החינוך הטובוהמשמעותי. דיואי )1938, Dewey ,)טוען שעל פי התפיסה המסורתיתבחינוך, למידה טובה מתרחשת באמצעות כפייה מלמעלה ומבחוץ, במקבילתפיסת החינוך האינדיבידואלית רואה בשונות ערך שיש לטפח כבסיסלצמיחה אישית.חוקרים טוענים כי ההתפתחות המקצועית נטועה בקרקע של התרבותהארגונית ומתבססת על חזון משותף, למידה קבוצתית ודוגמא אישית שלהעומד בראש הארגון-המנהל )2005, Earley.)הפיתוח המקצועי באחריותו של עובד ההוראה, תומכי ההוראה והארגוןכאחד. המחקר מבהיר, כי התרבות הארגונית המגדירה את תנאי המרחבוהזמן יוצרת רשת של גורמים אשר לעתים תומכים בתהליך ההובלה.)Silva et al., 2000( והמקצועי האישי לפיתוחבמכללה התקיים עד לשנה"ל תש"ע )81-1118 )דגם ההתנסות בהוראהעפ"י המודל המסורתי וחיבור של מספר גורמים הביא לבחינה מחודשת שלתוכנית ההכשרה במכללה והעלתה את הצורך לשינוי בדגם ההתנסותהמסורתי לדגם שיתופי.הטמעה של תהליך של שינוי היא משימה קשה ומורכבת, היותה כרוכהבהחלפת דפוסי התנהגות קבועים בדפוסי התנהגות שונים וחדשים.התהליך נועד לסייע לארגון להשיג את מטרותיו ביעילות, לשפר ולפתח אתעצמו בהתאם לצרכיו ובזיקה למדיניותו.
AB - התפתחות מקצועית של מדריכים פדגוגיים מהווה נדבך חשוב בלמידהטובה, חוקרים במחשבת החינוך דנו במהותו של החינוך הטובוהמשמעותי. דיואי )1938, Dewey ,)טוען שעל פי התפיסה המסורתיתבחינוך, למידה טובה מתרחשת באמצעות כפייה מלמעלה ומבחוץ, במקבילתפיסת החינוך האינדיבידואלית רואה בשונות ערך שיש לטפח כבסיסלצמיחה אישית.חוקרים טוענים כי ההתפתחות המקצועית נטועה בקרקע של התרבותהארגונית ומתבססת על חזון משותף, למידה קבוצתית ודוגמא אישית שלהעומד בראש הארגון-המנהל )2005, Earley.)הפיתוח המקצועי באחריותו של עובד ההוראה, תומכי ההוראה והארגוןכאחד. המחקר מבהיר, כי התרבות הארגונית המגדירה את תנאי המרחבוהזמן יוצרת רשת של גורמים אשר לעתים תומכים בתהליך ההובלה.)Silva et al., 2000( והמקצועי האישי לפיתוחבמכללה התקיים עד לשנה"ל תש"ע )81-1118 )דגם ההתנסות בהוראהעפ"י המודל המסורתי וחיבור של מספר גורמים הביא לבחינה מחודשת שלתוכנית ההכשרה במכללה והעלתה את הצורך לשינוי בדגם ההתנסותהמסורתי לדגם שיתופי.הטמעה של תהליך של שינוי היא משימה קשה ומורכבת, היותה כרוכהבהחלפת דפוסי התנהגות קבועים בדפוסי התנהגות שונים וחדשים.התהליך נועד לסייע לארגון להשיג את מטרותיו ביעילות, לשפר ולפתח אתעצמו בהתאם לצרכיו ובזיקה למדיניותו.
M3 - מאמר
VL - 6
SP - 317
EP - 348
JO - מדאראת
JF - מדאראת
ER -