Abstract
התפתחותה המהירה של תל-אביב בשנות העשרים ובעיקר בשנות השלושים באה לידי ביטוי בגידול מהיר במספר התושבים, בשטח הבנוי בעיר ובפעילות הכלכלית בתחומה. כתוצאה מכך התגברו תהליכי האיזור, היינו ההפרדה בין אזורי מסחר, מלאכה ותעשייה, שהתפתחו בעיקר בדרומה של תל-אביב, לבין אזורי המגורים. בנסיבות אלה הלכה ונוצרה דינמיקה של תנועה יומיומית של כלי רכב בשטחה העירוני של תל-אביב. התפתחותה של תל-אביב לעיר המרכזית של היישוב היהודי בארץ-ישראל גרמה להיווצרות דינמיקה כזו גם ממנה לסביבותיה, ליישובים עירוניים יהודיים שהלכו והתפתחו סביבה, היינו למרחב מטרופוליני ההולך ומתהווה, וליישובים המרוחקים ממנה, לחיפה וירושלים. כתוצאה מכך גדל באופן משמעותי נפח התנועה בתחומיה של העיר. לנוכח מצב עניינים זה נדרשה העירייה לארגן את התעבורה ברחובות העיר. לתהליך זה היה חלק חשוב בעיצוב הנוף של הרחוב התל-אביבי כנוף עירוני מודרני
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 163-182 |
Number of pages | 20 |
Journal | קתדרה: לתולדות ארץ-ישראל וישובה |
Volume | 108 |
State | Published - 2003 |
IHP Publications
- ihp
- City planning -- Israel -- Tel Aviv-Yafo
- Tel Aviv-Yafo (Israel) -- History
- Transportation
- Urban transportation
- תחבורה עירונית
- תחבורה ציבורית
- תכנון ערים -- תל-אביב
- תל-אביב (יישוב עירוני) -- היסטוריה