התפתחות המשלב הלשוני בגיל בית הספר כגורם מבחין בין סוגות ובין אופנויות

ברכה ניר-שגיב, מרית שטרנאו, רות ברמן, דורית רביד

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר עוסק במחקר שבדק את התפתחותה של ההבחנה המשלבית מצד "רמת השימוש הלשוני" בהפקת שיח רציף דבור וכתוב מסוגות הסיפור האישי והדיון העיוני. לשם כך עובדו תבחינים מפורשים לניתוח השימושים הלשוניים בטקסטים שהפיקו ילדי בית ספר יסודי, תלמידי חטיבת ביניים ותיכון בהשוואה למבוגרים על פי שלוש דרגות משלב: גבוה, נייטרלי ונמוך. ממצאי המחקר מצביעים שהיכולת לשנות משלב לשוני בצורה ההולמת את ההקשר התקשורתי מתפתחת עם הגיל ושנות הלימוד (תקציר מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)71-103
Number of pages33
Journalאוריינות ושפה
Volume1
StatePublished - 2008

IHP Publications

  • ihp
  • Language acquisition
  • Psycholinguistics
  • School children
  • Sociolinguistics
  • ילדים בגיל בית הספר
  • משלב (לשון)
  • סוציולינגויסטיקה
  • פסיכולינגויסטיקה
  • רכישת שפה

Cite this