Abstract
המאמר עוסק במחקר שבדק את התפתחותה של ההבחנה המשלבית מצד "רמת השימוש הלשוני" בהפקת שיח רציף דבור וכתוב מסוגות הסיפור האישי והדיון העיוני. לשם כך עובדו תבחינים מפורשים לניתוח השימושים הלשוניים בטקסטים שהפיקו ילדי בית ספר יסודי, תלמידי חטיבת ביניים ותיכון בהשוואה למבוגרים על פי שלוש דרגות משלב: גבוה, נייטרלי ונמוך. ממצאי המחקר מצביעים שהיכולת לשנות משלב לשוני בצורה ההולמת את ההקשר התקשורתי מתפתחת עם הגיל ושנות הלימוד (תקציר מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 71-103 |
Number of pages | 33 |
Journal | אוריינות ושפה |
Volume | 1 |
State | Published - 2008 |
IHP Publications
- ihp
- Language acquisition
- Psycholinguistics
- Register (Linguistics)
- School children
- Sociolinguistics