השפעת למידה סדרתית ואקראית על תהליכי למידת מיומנויות מוטוריות בקרב ילדים לקויי למידה

Translated title of the contribution: The effectiveness of block and random practices on learning of motor skills among children with learning disabilities

מלכה אמיר, רוני לידור, אורית חצרוני

    Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

    Abstract

    מטרה: בחינת ההשפעה של הפרעות בתוכן הלמידה (למידה אקראית) על רכישה, שחזור והעברה של מיומנות מוטורית עדינה בקרב ילדים. נבדקים: 78 ילדים בגילים 6-7, ובהם ילדים בעלי ליקויי למידה וללא ליקויי למידה. שיטה וכלי מחקר: כל נבדק קיבל נסיונות למידה של מבוך על צג מחשב, כשקבוצה אחת קיבלה שלושה מבוכים באופן אקראי, וקבוצה שנייה קיבלה רצף קבוע של שלושה מבוכים. לאחר שלב הרכישה נתבקשו הנבדקים לשחזר את אשר למדו. מן הממצאים: הישגי בעלי ליקויי הלמידה שהתאמנו בלמידה אקראית היו טובים משל שאר הקבוצות. מכאן שילדים בעלי ליקויי למידה עשויים להפיק תועלת מלמידה אקראית בזמן רכישת מיומנויות מוטוריות. כמו כן, ממצאי המחקר מספקים תמיכה להנחה כי הוראה בסיוע המחשב יכול לשמש כלי טיפולי רב-ערך בעבודה עם ילדים לקויי למידה.
    Translated title of the contributionThe effectiveness of block and random practices on learning of motor skills among children with learning disabilities
    Original languageHebrew
    Pages (from-to)119-143
    Number of pages25
    Journalעיונים בחינוך: כתב עת לעיון ומחקר בחינוך
    Volume5
    Issue number2
    StatePublished - 2003

    Keywords

    • הוראה בסיוע מחשב
    • ילדי בית ספר יסודי
    • ליקויי למידה
    • למידה
    • מיומנויות מוטוריות
    • רכישת מיומנויות
    • שילוב בעלי צרכים מיוחדים (בחינוך)

    Cite this