השלם שונה מסך חלקיו: שיתוף הפעולה בין מטפלים באמצעות אמנויות לצוות בית הספר במשרד החינוך

ליאת כהן-יציב, שרון שניר, דפנה רגב

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

במסגרת חוק החינוך המיוחד, נקלטו במערכת החינוך מטפלים באמצעות אמנויות רבים (האס, 2013; קופר-אדר, 2006; שטיינהרדט, 2004). אחד מהיתרונות המרכזיים בשילובם במערכת, הנו שיתוף הפעולה המתאפשר בין אנשי החינוך לאיש הטיפול בטיפול בילד (רגב ושות', 2016). אולם, לצד ההסכמה הרעיונית בין הצדדים כי לשיתוף פעולה זה פוטנציאל השפעה על העבודה, המפגש בין 'הטיפולי' ל'חינוכי' בזירת בית הספר מזמן אתגרים ייחודיים (ונגרובר, 1998), ושיתוף הפעולה לא תמיד מצליח להתממש באופן מיטבי. המאמר הנוכחי מתאר את המצב הנוכחי בשטח, בו ההנחה כי שיתוף הפעולה חיוני לעבודת המטפלים נתקלת בהעדר מדיניות רשמית בתחום. המאמר מהווה סקירה רעיונית בנושא ומנסה להנגיש את העקרונות התאורטיים המובילים להנחות בדבר חיוניותו של שיתוף הפעולה. על רקע העובדה שכ- 3500 מטפלים באמצעות אמנויות מועסקים כיום במערכת החינוך (גב' ענת מרנין-שחם, מדריכה ארצית, תקשורת בעל פה, 08.2021), יש במאמר זה גם קריאה למחקרים נחוצים בתחום אשר בכוחם לעגן, למסד, לדייק ולייעל את שילוב המטפלים במערכת. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)1223-1235
Number of pages13
Journalטיפול באמנויות
Volume11
Issue number2
StatePublished - 2021

IHP Publications

  • ihp
  • Cooperativeness
  • Schools
  • Social service -- Teamwork
  • Teams in the workplace
  • Therapeutics in art
  • בתי ספר
  • מטפלים באמצעות אומנויות
  • משרד החינוך (מ- 2004)
  • צוות רב-מקצועי
  • שיתוף פעולה
  • תרפיה באמצעות האומנויות

Cite this