השימוש בלומדה TinkerPlots לפיתוח שיקולי דעת בהסקה סטטיסטית בלתי פורמלית בבית הספר היסודי

נעמי אפל, עינת גיל, דני בן-צבי

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

    Abstract

    תרומת השימוש בכלים טכנולוגיים בהוראת ובלמידת חקר נתונים נידונה בהרחבה בספרות. מאמר זה בודק כיצד חקירת נתונים בעזרת הלומדה TinkerPlots, תורמת להתפתחותם של שיקולי דעת בהסקה סטטיסטית בלתי פורמלית בקרב תלמידים בכיתה ו. בפרויקט "קישורים", תכנית פיתוח ומחקר תלת-שנתית בבית ספר בצפון הארץ, חקרו התלמידים במשך חמישה שבועות בסביבת חקר עתירת טכנולוגיה מדגמים מתוך מאגר נתונים רחב, בנושאים הקשורים לעולמם. המחקר הנוכחי התמקד בשלושה תלמידים העוסקים במשך 63 דקות בחקר נתונים בעזרת TinkerPlots. ממצאי המחקר מראים כי השיח הלימודי המתקיים במהלך שימוש בלומדה אינטואיטיבית ורב-ייצוגית בחקירת הנתונים, מוביל לכיוון של הסקה בלתי פורמלית, תוך פיתוח שיקולי דעת הנסמכים על הייצוגים הויזואליים. במהלך עבודתם נראה כי הלומדה מאפשרת לתלמידים שינוי של כיווני חקירה, העלאת שאלות והשערות הנוגעות למדגם ולאוכלוסיה וביסוס המסקנה אליהם הגיעו. (מתוך המאמר).
    Original languageHebrew
    Title of host publicationהאדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ)
    Publisherהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
    Pages1-6
    Number of pages6
    StatePublished - 2008

    IHP Publications

    • ihp
    • Computer-assisted instruction
    • Databases
    • Problem-based learning
    • School children
    • Statistics -- Study and teaching

    Cite this