השאלה בראיון היעץ

עאמר כרכבי, יעל שמיר

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

הערות: פניית משתמש לספרן היעץ מחייבת ראיון קצר, הכולל שאלות מכוונות, שמטרתו להבהיר ולהרחיב וכן לצמצם ולהגדיר את בקשת המשתמש, וזאת בכדי שהספרן יפתח אסטרטגיית חיפוש יעילה ויכוון את המשתמש למאגרי המידע המתאימים ביותר לצרכיו. במאמר מוגדר ראיון היעץ, נבחנים חלקה ותרומתה של ה"שאלה" בראיון זה ונסקרים סוגי שאלות וכללים לזיהוי ומיון שלהן. לאחר סקירת ספרות בנושא, נראה כי לשאלה תפקיד עיקרי ומשמעותי בהצלחת ראיון היעץ והשגת שביעות רצון הדדית מהמפגש של ספרן יעץ - משתמש המידע (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)15-18
Journalמידע וספרנות: כתב-העת של אגודת הספריות המיוחדות ומרכזי המידע בישראל
Volume30
Issue number1
StatePublished - 2007

Cite this