הקשר בין תפיסת דיבור ליכולות שפה אצל ילדים כבדי שמיעה וחירשים דוברי ערבית - פלסטינית בגיל בית הספר

היבא דאוד-נח'לה, רמה נובוגרודסקי

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

היבא דאוד ורמה נובוגרודסקי מציגות מחקר שערכו בקרב ילדים כבדי שמיעה וחירשים דוברי ערבית פלסטינית, הגדלים בסביבה של דיגלוסיה לשונית. הפרק מוסיף מידע על המידע המועט המצוי בידינו בדבר הקשר בין יכולת תפיסת הדיבור ובין התפתחות השפה הדבורה בקרב אוכלוסייה זו, ומראה שיכולת תפיסת הדיבור מנבאת את יכולות השפה יותר מכפי שעשוה זאת משתנה הגיל. ממצא חדשני זה מעניין במיוחד לנוכח ייחודיות תהליך רכישת השפה הערבית, הכולל לימוד של שתי שפות, השפה המדוברת והשפה הפורמלית (שהיא שפת ההוראה והשפההכתובה). בשל החסך השמיעתי ילדים ערבים כבדי שמיעה וחירשים הלומדים את השפה הפורמלית הכתובה אינם יכולים להסתמך על השפה הדבורה כמו חבריהם ללא הלקות, ולכן מתקשים בתהליך זה עוד יותר. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Title of host publicationחיים עם המגוון : מחקר ויישום בעבודה עם כבדי שמיעה וחירשים (קובץ בעריכת: טובה מוסט ורחל גלי צינמון)
Place of Publication[תל אביב]
Publisherמכון מופ"ת
Pages‏ע‏מ' 83-105
ISBN (Print)9789655302226
StatePublished - 2023

IHP Publications

  • ihp
  • Arabic language
  • Arabic language -- Syntax
  • Children, Palestinian Arab -- Israel
  • Deaf children
  • Deafness
  • Hearing disorders
  • Language acquisition
  • Speech
  • Speech perception
  • Vocabulary

Danacode Identifier

  • DanaCode
  • 076900002512

Cite this