Abstract
קריאת ספר לילד בגיל הרך נחשבת לבסיס איתן להעשרת שפת הילד. הרמה הלשונית של ילדים ממיצב נמוך נופלת מזאת של ילדי המיצב הבינוני, והם זקוקים לתמיכה. בישראל פעוטות רבים מתחנכים במעונות-יום, והמחנכות מהוות דמות חשובה שיכולה לתרום להתפתחותם השפתית. עם זאת, למרביתן חסרה השכלה פורמלית והכשרה מקצועית מתאימה. מחקרים מעטים בדקו את אמונות המחנכות לגבי חשיבות הקריאה לפעוט, ואת הקריאה שלהן בפועל. בנוסף, עד כה לא נבחנה יעילות ההדרכה למחנכות בתחום זה לקידום אמונותיהן ועשייתן בפועל. במחקר החלוץ הנוכחי בדקנו האם תכנית התערבות לקריאת ספרים בקרב מחנכות לילדים בגילאי שנתיים עד שלוש בישראל: (א) תקדם את אמונותיהן לגבי חשיבות טיפוח השפה של פעוטות?( ב) תקדם את רמת התיווך שלהן בפעילות הקריאה? (ג) תיצור קשר הדוק יותר בין אמונותיהן להתנהגותן בפועל לאחר ההתערבות מאשר לפניה? (ד) תיצור קשר הדוק יותר בין נתוני הרקע של המחנכות לאמונותיהן להתנהגותן בפועל לאחר ההתערבות מאשר לפניה? (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Journal | אוריינות ושפה |
State | Published - 2024 |
Externally published | Yes |
IHP Publications
- ihp
- Faith
- Mediated learning experience
- Reading
- Storytelling
- Early childhood education
- Physical education for children
- Preschool children
- People with social disabilities -- Education
- Child care workers
- Teachers
- Literacy
- Social stratification
- Education
- Language acquisition
- Attitude (Psychology)
- Day care centers